Home » ceva dulce/ sweets » De 1 Decembrie / Romania’s National Day -1 st December

De 1 Decembrie / Romania’s National Day -1 st December

Stiu ca mai sunt cateva zile pana la marea sarbatoare a tuturor romanilor. Pt mine, Romania e importanta, sunt mandra ca sunt romanca, sunt mandra de parintii mei, de bunici, de locul unde am copilarit, de povesti, traditii, obiceiuri, de locul unde locuiesc acum.

Sunt mandra de oamenii care vad dincolo de aparente si de cei care simt la fel ca mine. Intr-un mod simplu, sincer, romanesc. Ma emotionez de cate ori imi aud imnul tarii mele, de cate ori imi vad steagul fluturand si de cate ori simt caldura semenilor mei romani. Mi se face pielea de gaina cand merg in satul unde am copilarit, si apoi la cimitrul mic si pitit sub poalele dealului, unde bunica mea scumpa si draga isi odihneste privirea plina de duiosie, si de unde are grija de mine in continuare, asa cum a avut de cand aveam numai 4 luni de viata si pana a plecat la Doamne Doamne.

Imi rade sufletul de fericire cand fac baie in garla satului, unde ma balaceam si in copilarie cu vecinii de-o seama cu mine. Imi creste pulsul cand revad dealuri molcome unde fugeam toti copii la orele dupa amiezii ca sa vedem cum trece, sinuos ca un sarpe, trenul lung de 12 vagoane, si ne chinuiam sa vedem fiecare tatii si mamele care veneau de la munca, de la distante decativa kilometrii.

Ma emotionez cand vad un batran cu sapa in mana sau un copil nu mai inalt de juma de metru, cu ochii jucand ca doi licurici si glasul plin de emotie care vine sa colinde vecinii, din casa in casa, cantand de fiecare data alt cantec, dar cu acelasi versuri, si visand la dulciurile pregatite special pt el.

Pt mine asta este Romania mea de suflet pe care numai eu stiu sa o simt, sa o vad, sa o iubesc.

Si pt ea am pregatit 3 feluri de briose, rosii cu esenta de rom cum facea bunica,

Image

galbene cu aroma de lamaie, cum punea ea pe farfuriile de mucenici pe care le impartea de Mosi,

Image

si albastre ca cerul frumos si senin care mi-a lasat imaginatia sa fie libera, fara limita

Image

Romania, eu chiar te iubesc!

La multi ani!

trico

English version:

I know there are still a few days to the big celebration of all Romanians, December 1st. For me, Romania is important and I am proud to be Romanian, I am proud of my parents, grandparents, I am proud of the place where I grew up, the stories, traditions, customs and of the place where I live now.

I’m proud of those people who see beyond appearances and those who feel like me. In a simple, honest, Romanian way. I’m excited every time I hear the anthem of my country, whenever I see the flag waving and whenever my fellow Romanians feel the same, as I feel. I get goose bumps when I walk in the village where I grew up, and then into the little stealth Cemetery under the hill, where my dear grandmother is resting her his eyes full of tenderness, and from where she still takes care of me and watches over me as she did ever since I was only 4 months of age and up to the time she left and went in Heavens.

Fortunately my soul laughs when I bathe in the small village river where I did also in childhood with her ​​neighbor;s kids next to me. My pulse increases when I revisit the sloping hills where as a child I ran with the other kids in the afternoons to see how it goes, winding like a snake, the 12 wagons long train, and we struggled to see each others fathers and mothers coming home from work.

I’m excited when I see an old man with a hoe in his hand or a child not taller than half a meter, with his  eyes like two fireflies and the playing voice full of emotion when he sang carols to neighbors from house to house singing every time another song, but with the same lyrics, and dreaming of the sweets prepared especially for him or her.

For me this is Romania, the one only I know how and feel, and see, and love.

And for her I prepared 3 different muffins, passion red with rum flavor as Grandma made, then with yellow lemon flavor, as she put the plates of Martyrs Day, and shared with the poor people from the village, and beautiful clear blue sky muffins, like the sky that gave me my free imagination, with no limit what so ever.
Romania, I really love you!

Happy Birthday!

3 thoughts on “De 1 Decembrie / Romania’s National Day -1 st December

Leave a Reply

