Home » alandala/ miscellaneous » Cum m-am jucat de Craciun / Christmas passed playing

Cum m-am jucat de Craciun / Christmas passed playing

Dupa cum v-am informat in articolul precedent, anul acesta vacanta a fost vacanta. Insa nu va inchipuiti ca n-am gatit nimic, a nu nu, nu poate fi vorba de asa ceva. In ajunul Ajunului, pe 23 decembrie am stat 8 ore in bucatarie printre pungi de faina, oua, mirodenii si fructe, tavi si forme de copt, si abia tarziu in noapte am oprit cuptorul din functionare.

Am facut bineinteles si magnificii mei cozonaci, plini de aroma de rom, cu multa multa nuca, stafide si cacao. M-am hranit din mirosuri si mi-am bucurat privirea cu formele lor rotunde, coapte, rumenite de caldura din cuptor.Mai multe poze puteti vedea pe pagina de Facebook.

alt1

Am gatit si briosele mele dragi, in arome de fructe de padure, spanac si morcov dar am incercat si altfel de forme amuzante cu tema Craciunului.

Ca sa il intampin pe Mos Craciun, am zis sa nu il zapacesc si eu cu aceeasi biscuiti facuti cu scortisoara, si i-am creat o replica din aluat de cozonac

Image

Dupa care am zis ca n-ar fi rau sa nu il las singur sa astepte venirea Mosului adevarat si am lasat si pt reni o mica surpriza, sa se amuze si ei de alte animale, cum probabil si de ei au ras unii ca sunt iubiti doar pt ca ii sunt de ajutor lui Mos Craciun, si atunci am facut niste fete de porcusori, nu de alta dar la noi in Romania, traditia porcului de Craciun este unica si sper eu, nemuritoare.

Image

O sa va mai povestesc eu si in articolele imediat urmatoare ce-am trebaluit prin bucatarie, curcanul pt masa de Craciun, rulada cu citrice si o surpriza, un desert specific moldovenesc pe care l-am gustat prima oara la mama soacra in casa.

Hai va pup!

English version:

As I told you in the previous article, this year my holiday was a true holiday, time off taken to spent with the loved ones. Don’t imagine that I haven’t cooked anything,  please do not,  because it is not the case.  On the Eve’s eve on December 23 I spent 8 hours in the kitchen among bags of flour, eggs, spices and fruits, trays and baking forms, and only late at night I turned off the oven from operating it’s magic.

I did my course and magnificent cozonaci, filled with rum flavor, with many more nuts, raisins and cocoa. I fed myself with the smell and I enjoyed the look of their round shapes, baked, roasted in the oven heat. More photos you can see on Facebook.
I loved cooking my muffins in flavors of berries, spinach and carrots but I tried different fun shapes with Christmas theme.

To greet Santa, I told myself not to confuse him with the same biscuits made ​​with cinnamon, and I created a replica buns. Which I hope you like too, because he loved it. Then I said it would be nice not to let his replica wait for him all alone and I left Santa’s reindeer  a little surprise, to amuse them looking at other animals, as others probably laughed at them because some say that they are loved simply because they are  Santa’s help, and so I did some pigs faces, also because here in Romania, at Christmas time the pig’s tradition is unique and hopefully immortal.
I’ll will tell you in the next articles what else I “worked out” in the kitchen, the stuffed turkey for the Christmas dinner, the rolls with citrus and a surprise dessert, a tradition from Moldavia, then region in the east of Romania, not the stand alone country, that I first tasted at my mother in-law home.

6 thoughts on “Cum m-am jucat de Craciun / Christmas passed playing

Leave a Reply

