Home » fel principal/ main course » Tocanita cu carnita / Meaty potatoes stew

Tocanita cu carnita / Meaty potatoes stew

Copilaria mea s-a desfasurat in proportie de 90% in acelasi decor minunat. Cu mici exceptii mergeam in vizita si la ceilalti bunici, din partea mamei, insa faceam tot posibilul sa ma intorc acolo unde imi batea inima. Dintre putinele amintiri pe care le am cu vecinii si copii vecinilor de la bunicii din partea mamei se numara una culinara. Imi aduc aminte cu placere ca am aterizat la niste vecini acasa si impreuna cu nepoata lor  am gatit pt fratii ei mai mici. Tocanita de cartofi cu sos tomat, totul din gradina. Cartofii scosi din gradina, ceapa si rosiile la fel. Un gust minunat de pamant, de planta adevarata care nu a cunoscut aroma toxica a ingrasamintelor chimice. Pt ca de curand am reusit sa reproduc gustul fantastic al supei de pui facuta de bunica din partea tatalui mi-am zis sa incerc sa gasesc si gustul acelei tocanite simple. De data asta insa am pus si ceva carne in ea.

Asa ca am luat

  • cam 300 gr carne
  • 5 cartofi potriviti
  • vreo 3 cepe marisoare
  • legume din gradina conservate de toamna trecuta cu tot cu rosii
  • si condimente, putina sare, piper si maghiran

Am calit mai intai carnea pana a prins o crusta de prajeala si am scos-o din cratita.

tocanita1

Apoi am pus ceapa taiata mic si am calit-o cateva minute. Peste ceapa, contrat asteptarilor am pus legumele si le-am lasat asa cam 5 minute sa se imprieteneasca. Dupa aceasta am pus cam 1 litru de apa si carnea si le-am lasat sa fiarba. Cand carnea parea gata fiarta am pus si cartofii taiati cuburi.

tocanita2

La final am adaugat condimentele si putin patrunjel proaspat.

tocanita3

Ma credeti sau nu, am obtinut gustul din copilarie si mi-am dat seama de ce era asa de special. Pofta mare!

English version:

90% of my childhood took place in about the same wonderful setting. With few exceptions when I went to visit my mother’s side grandparents, but I did my best to get back where my heart was beating. Among the few memories I have with neighborhood children from my maternal grandparents I include  a culinary one. I remember with pleasure that I landed at the neighbor’s house and with their granddaughter we cooked a stew for her younger siblings. It was a potato stew with tomato sauce, everything from the garden. We took the potatoes from the garden, the onions and tomatoes too. They all had a great taste of dirt, of plants that never had experienced the toxic fertilizers. For as not too long ago I was able to reproduce the fantastic taste of chicken soup made ​​by my grandmother, I said to try to find that simple stew’s taste as well. But this time I had added and some meat in it.
So I got

  • about 300 gr meat
  • 5 potatoes
  • about 3 onions
  • canned vegetable from the garden, we took last fall, with tomatoes included
  • and spices, salt, pepper and marjoram or oregano

I fried the meat first until it gained a nice crust then pulled it out of the pan. Then I added the small chopped onion and I cook it a few minutes. Contrary to expectations I then added the vegetables and so I left them about five minutes to befriend in my pan. After that I put about 1 liter of water and the meat and let it simmer them. When the meat seemed cooked I added the diced potatoes. Finally I added spices and some fresh parsley. Believe it or not, it had the taste of my childhood stew and I then realized why it was so special.  Enjoy!

10 thoughts on “Tocanita cu carnita / Meaty potatoes stew

    • da, este, si cu greseli de tipar, mai ales😛 din graba
      uneori cred ca cititorilor le place mai mult vorbaraia mea lunga decat mancarea in sine🙂
      multumesc pt vizita Gela, a fost buna salata, i-a placut baiatului?😛

  1. Your stew sounds delicious.🙂 Reminds me of similar dishes my grandmother used to make.
    Also, I love that your postings are in English and Romanian. I’m trying to do something similar with my blog, just for English and German.

Leave a Reply

